Przychodnia Podstawowej Opieki Zdrowotnej działająca przy Centrum Medycznym Karpacz realizuje bezpłatne świadczenia zdrowotne na podstawie umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia.
Przychodnia POZ Karpacz posiada filię w Jeleniej Górze- Cieplicach, jest nią Przychodnia POZ Orle Cieplice. Pacjenci zadeklarowani do Przychodni POZ w Karpaczu mogą również korzystać z podstawowej opieki zdrowotnej oferowanej przez filię w Cieplicach.
Przychodnia POZ zapewnia zarówno chorym pacjentom, jak i osobom zdrowym, ciągły dostęp do świadczeń zdrowotnych w środowisku zamieszkania, w warunkach ambulatoryjnych i domowych oraz w środowisku nauczania i wychowania.
Świadczenia z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej realizowane są w oparciu o:
- poradnię lekarza podstawowej opieki zdrowotnej: lekarz rodzinny, pediatra
- poradnię pielęgniarki środowiskowej
- poradnię położnej środowiskowej
- gabinet zabiegowy
- gabinet higieny szkolnej
- punkt szczepień
Zasady korzystania z podstawowej opieki zdrowotnej
Świadczenia w ramach podsawowej opieki zdrowotnej są realizowane podczas wizyty bezpośredniej lub za pośrednictwem teleporady.
Warunki udzielania teleporad
Teleporady realizowane są poprzez połączenia telefoniczne. W celu ustalenia terminu teleporady pacjent kontaktuje się telefonicznie z Przychodnią POZ pod numerem telefonu:
- +48 883 358 171
- +48 883 358 172
od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Przychodni.
Połączenia telefoniczne
Po potwierdzeniu terminu i godziny teleporady pacjent otrzymuje informację o numerze telefonu, z którego będzie udzielona teleporada. Nie może to być zastrzeżony numer telefonu, ponieważ pacjent musi mieć pewność, że kontaktuje się z nim placówka medyczna w sprawie teleporady.
Termin udzielenia teleporady
- nie później niż w pierwszym dniu roboczym po dniu, w którym pacjent skontaktował się z Przychodnią POZ
- w późniejszym terminie, jeśli ustalimy go w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym
Sposób udzielenia teleporady
- Przed udzieleniem teleporady następuje potwierdzenie tożsamości pacjenta na podstawie przekazanych przez pacjenta danych
- Przeprowadzenie wywiadu z pacjentem oraz analiza jego dokumentacji medycznej
- Udzielenie świadczenia zdrowotnego, czyli ustalenie jednostki chorobowej oraz zlecenie właściwego postępowania medycznego
- Ocena, czy teleporada jest wystarczająca, by rozwiązać problem zdrowotny pacjenta
- Poinformowanie pacjenta o konieczności stacjonarnej wizyty, jeżeli problem zdrowotny uniemożliwia udzielenie świadczenia zdrowotnego w formie teleporady
Sposób postępowania w razie braku kontaktu z pacjentem
Osoba udzielająca teleporady – w terminie i o godzinie ustalonych wcześniej – podejmuje co najmniej 3 próby kontaktu z pacjentem (w odstępach nie krótszych niż 5 minut). Jeżeli opisane próby kontaktu z pacjentem nie przynoszą rezultatu, lekarz odnotowuje informację na ten temat w dokumentacji medycznej pacjenta. W celu umówienia nowego terminu teleporady pacjent ponownie kontaktuje się ze świadczeniodawcą.
INSTRUKCJE DLA PACJENTÓW
E-recepty
W trakcie wizyty lekarskiej lub teleporady pacjent może otrzymać e-receptę:
- poprzez SMS lub e-mail (na numer telefonu lub adres e-mail pacjenta wskazany w systemie komputerowym Przychodni lub w Internetowym Koncie Pacjenta) – jako informacja o wystawieniu recepty i 4-cyfrowy kod dostępu, który pacjent podaje w aptece wraz ze swoim numerem PESEL,
- w postaci wydruku (na żądanie pacjenta lub gdy pacjent nie wyraził zgody na przesyłanie informacji drogą elektroniczną).
W celu usprawnienia procesu wystawiania recept uruchomiliśmy możliwość zgłaszania zapotrzebowania na receptę za pośrednictwem e-mail: poz.karpacz@cmkarpacz.pl.
Zapotrzebowanie na recepty można zgłaszać również telefonicznie od poniedziałku do piątku w godz. 12:00 – 18:00.
W wyjątkowych sytuacjach pacjent może także otrzymać dane do realizacji e-recepty w innej formie.
Więcej informacji nt. e-recept znajduje się na stronie internetowej:
www.pacjent.gov.pl/interentowe-konto-pacjenta/erecepta
E-skierowania
Podczas konsultacji lekarskiej lub teleporady pacjent może otrzymać e-skierowanie na leczenie specjalistyczne lub do szpitala:
- poprzez SMS lub e-mail (na numer telefonu lub adres e-mail pacjenta wskazany w systemie komputerowym Przychodni lub w Internetowym Koncie Pacjenta) – jako informacja o wystawieniu e-skierowania i 4-cyfrowy kod dostępu, który pacjent podaje podczas rejestracji na wizytę wraz ze swoim numerem PESEL,
- w postaci wydruku (na żądanie pacjenta, gdy pacjent nie wyraził zgody na przesyłanie informacji droga elektroniczną).
Realizacji e-zlecenia na wyroby medyczne
W trakcie wizyty lekarskiej lub teleporady pacjent może otrzymać e-zlecenia na wyroby medyczne.
Zlecenia badań dodatkowych
W Przychodni POZ istnieje możliwość zlecenia badań dodatkowych, w szczególności laboratoryjnych lub obrazowych.
Badania dodatkowe, zlecone w trakcie udzielonego świadczenia, można wykonać w Centrum Medycznym Karpacz lub w podmiotach, z którymi Centrum współpracuje w celu zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych (szczegółowy zakres współpracy z innymi podmiotami leczniczymi jest uregulowany w umowach będących podstawą współpracy z tymi podmiotami).
Wybór Przychodni POZ
Aby wybrać swojego lekarza rodzinnego, pediatrę oraz pielęgniarkę, należy osobiście wypełnić deklarację wyboru. Otrzymacie ją Państwo w Rejestracji Przychodni lub pobierzecie korzystając z linków zamieszczonych poniżej. Z chwilą podpisania deklaracji, pacjent uzyskuje prawo do korzystania z wszelkich świadczeń udzielanych w ramach umowy z NFZ.
Pliki do pobrania
- Deklaracja lekarza POZ
- Deklaracja pielęgniarki POZ
- Deklaracja położnej POZ
- OŚWIADCZENIE o przysługującym świadczeniobiorcy prawie do świadczeń opieki zdrowotnej składane przez przedstawiciela ustawowego albo opiekuna prawnego lub faktycznego
- OŚWIADCZENIE o przysługującym świadczeniobiorcy prawie do świadczeń opieki zdrowotnej
W ramach umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia realizujemy
- badania i porady lekarskie w zakresie medycyny rodzinnej, pediatrii i chorób wewnętrznych
- opiekę środowiskową pielęgniarki i położnej
- zabiegi pielęgniarskie
- badania laboratoryjne
- EKG
- profilaktykę dzieci zdrowych wg wymaganych roczników - testy przesiewowe, bilanse zdrowia
- wizyty domowe lekarskie, pielęgniarskie i położnej
- szczepienia wg obowiązującego kalendarza szczepień ochronnych
- zalecane szczepienia ochronne (przeciwko grypie, wirusowemu zapaleniu wątroby typu B, pneumokokom, meningokokom, rotawirusom oraz inne wg potrzeb na indywidualne zamówienie)
- programy profilaktyczne (np. chorób układu krążenia i gruźlicy)
Ponadto zapewniamy
- szeroki wachlarz badań laboratoryjnych
- stałą współpracę z Działem Rehabilitacji
- łatwy dostęp do Poradni specjalistycznych: Alergologicznej, Pulmonologicznej, Laryngologicznej, Kardiologicznej, Gastroenterologicznej, Okulistycznej
- łatwy dostęp do pracowni diagnostycznych: Endoskopii, Badań Czynnościowych Płuc, RTG, USG, Immunologii
- możliwość komercyjnych wizyt lekarskich, badań laboratoryjnych, szczepień
Nocna i świąteczna opieka medyczna
Dla mieszkańców powiatu jeleniogórskiego, świadczenia z zakresu nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej zapewniają:
- WOJEWÓDZKIE CENTRUM SZPITALNE KOTLINY JELENIOGÓRSKIEJ
Jelenia Góra, ul. Ogińskiego 6
tel. 75 753 73 35 - POWIATOWE CENTRUM ZDROWIA W KOWARACH
Kowary, ul. Sanatoryjna 15
tel. 723 723 300 , 723 724 400
Kontakt i rejestracja
Przychodnia POZ Karpacz
ul. Konstytucji 3 Maja 71, 58-540 Karpacz
Rejestracja tel.: + 48 883 358 171, + 48 883 358 172
adres e-mail: poz.karpacz@cmkarpacz.pl
Godziny otwarcia:
poniedziałek – piątek, godz. 08:00 - 18:00
Lekarz przyjmujący:
- lek. med. Sylwia Skowrońska - specjalista medycyny rodzinnej, pediatra
- lek. med. Agata Kreutzer - lekarz medycyny
- lek. med. Agnieszka Jastrzębowska, specjalista medycyny rodzinnej
Pielęgniarki:
- koordynator POZ - Piotr Kilakiewicz
- pielęgniarka POZ - Karolina Nowacka
- pielęgniarka POZ- Angelika Pałka
- pielęgniarka POZ - Danuta Szopa
Położna:
- Lilianna Antoniszyn
Sekretarka medyczna:
- Krystyna Kowalska